نظرات شخصی

اینا نظرات منه! شما هم می تونید نظرتون را بنویسید.

نظرات شخصی

اینا نظرات منه! شما هم می تونید نظرتون را بنویسید.

برای کارمان چقدر ارزش قائل هستیم

نمی دونم مسابقه فوتبال بین لیورپول و چلسی که 4 - 4 به پایان رسید را دیدید یا نه. هر تیم بعد از عقب افتادن، انگیزه خودشون را از دست نمی دادند و به تلاش بیشتر ادامه می دادند. این نکته برای من بسیار پر رنگ بود که آنها برای کارشون ارزش قائل هستند و براش زحمت می کشند.


ما چقدر برای کارمون ارزش قائل هستیم و چقدر براش زحمت می کشیم؟ قابل توجه خودم!

نوآوری ...

چند تا مطلب که با نوآوری بی ربط نیست:

ادامه مطلب ...

سیل و حماقت

روز اول عید بود که من در قم بودم و مشغول دید و بازدید های نوروزی. همون شب داشتیم با اتومبیل از توی رودخونه عبور می کردیم و قطرات اندک باران شیشه های ماشین را تر می کرد. تعداد زیاد چادر هایی که در رودخونه نصب شده بود من را به این فکر انداخت که فرهنگ جدیدی از مسافرت در کشور ما شکل گرفته است. اما ناگهان نگرانی عجیبی در دلم افتاد:

ادامه مطلب ...

در جواب یک سوء تفاهم

امروز یکی از دوستانم آدرس وبلاگم را پرسید و وقتی من گفتم eshah ، به شوخی گفتند که "شاهنشاهی اش کردی!" و شاید فکر می کنند که من از روی اهداف سیاسی(!) این اسم را انتخاب کرده ام.


در جواب باید بگم که اگر شوخی شوخی شاهنشاهی و سیاسی اش نکنید، شاهنشاهی و سیاسی نیست!


آخه من را چه به این جور چیزا.

ایده ای برای کاهش تلفات جاده ای و ماجرای نامزدی ریاست جمهوری ...

متاسفانه تلفات جاده ای در کشور ما بسیار بالاست و حدودا به اندازه تلفات زلزله بم می باشد! این فقط و فقط به دودلیل است:


  1. عدم آگاهی کافی برخی از رانندگان در رعایت اصول ایمنی. (و شاید هم بی خیالی!)
  2. بی مسئولیتی مسئولینی که اجازه می دهند چنین اتوموبیل های نا امنی آن هم با دو برابر قیمت(!) وارد بازار شوند.

من یه ایده ای دارم که فکر می کنم نتیجه خیلی خوبی خواهد داشت. این ایده چند نشان را با یک تیر می زند البته اگر صحیح انجام شود.

ادامه مطلب ...

یک مثال از دعا و استجابت دعا

پارسال این همه بین دو نماز ظهر و عصر دعا کردیم که ... وَلا رِزْقاً اِلاّ بَسَطْتَهُ ... یعنی خدایا! رزق ما را بیشتر کن! خب حالا باید ببینیم امسال چقدر به حقوقمون اضافه میکنند.

اگر 30% افزایش حقوق داشته باشیم، تازه با تورم 30% لب به لب شده و در واقع افزایشی نداشته.

اگر حقوق را کمتر از 30% افزایش بدهند یعنی فقیر تر شدیم و دعامون مستجاب نشده!

اگر هم بیشتر از 30% افزایش داده بشه ...


آیا دعای ما مستجاب می شود؟ آیا اصلا متوجه هستیم که این همه این دعا را هر روز خواندیم و باید منتظر استجابتش باشیم.


امیدوارم که چه رزق مادی ام بیشتر شود یا نشود، خداوند ارزاق معنوی ام را بسط دهد.


راستی می دانید شادی یعنی چی؟ اینجا را ببینید. صدای کامپیوترتان هم روشن باشد!