نظرات شخصی

اینا نظرات منه! شما هم می تونید نظرتون را بنویسید.

نظرات شخصی

اینا نظرات منه! شما هم می تونید نظرتون را بنویسید.

ایده ای برای کاهش تلفات جاده ای و ماجرای نامزدی ریاست جمهوری ...

متاسفانه تلفات جاده ای در کشور ما بسیار بالاست و حدودا به اندازه تلفات زلزله بم می باشد! این فقط و فقط به دودلیل است:


  1. عدم آگاهی کافی برخی از رانندگان در رعایت اصول ایمنی. (و شاید هم بی خیالی!)
  2. بی مسئولیتی مسئولینی که اجازه می دهند چنین اتوموبیل های نا امنی آن هم با دو برابر قیمت(!) وارد بازار شوند.

من یه ایده ای دارم که فکر می کنم نتیجه خیلی خوبی خواهد داشت. این ایده چند نشان را با یک تیر می زند البته اگر صحیح انجام شود.

اولا باید در مورد رعایت موارد مختلف ایمنی، اطلاع رسانی کافی بشود و در در اجرای قانون سخت گیری های جدی اعمال بشود که ظاهرا اخیرا این کار در حال انجام است. مثلا یک نوع فرهنگی را در جامعه رواج دهیم که مردم از روی چشم و هم چشمی هم که شده در اجرای اصول ایمنی و رعایت مقررات از یکدیگر سبقت بگیرند. یا اینکه مثلا هر راننده ای که دوبار بی احتیاطی خطرناکی کرد به جای توقیف خودرو 10 تا شلاق بهش بزنند که دیگه از این کارا نکنه.


ثانیا باید اتومبیل های مناسبی روانه بازار کنیم. اتومبیل هایی که به ترمزهای ABS و پیش رفته مجهز باشند. همچنین کیسه هوا هم داشته باشند. البته یک شبه نمی شه خودروساز ها راضی به این کار کرد. تازه اگر هم راضی بشوند اونوقت پرایدی که الان دوبرابر قیمت هست، اونوقت به هشت برابر قیمت فروخته خواهد شد. نکته اینجاست که نباید منتظر موند تا خودروساز ها راضی بشوند که کاری را بکنند. باید آنها را مجبورشان کرد!


حالا اگر دولت بیاد واردات خودروی خارجی را آزاد کنه با مالیات خیلی کم، اونوقت یه پژو 307 مدرن قیمتش از یه 206 تولید داخل کمتره و خودرو ساز مجبور میشه که کیفیت و قیمت خودرو اش را رقابتی کنه. اگر این امر محقق شود، نه تنها شرکت های خودروساز داخلی ورشکست نمی شوند و کارگرانشان بیکار نمی شوند، بلکه با رقابتی شدن محصولاتشان و توسعه صادراتشان هم درآمدشان بیشتر می شود و هم اشتغال بیشتر می شود و اینطوری چند تا نشون را با یه تیر میزنیم.


دولت هم که قربونش برم! من نمی دانم مگه دست دولت با این خودروسازها توی یه کاسه است که دولت راضی میشه این همه به مردم اجحاف بشه. خب حتما هست دیگه! این از موارد نادری است که فقط در کشور ما اتفاق می افتد. راستی شاید بشه چند تا از این موارد نادر را پیدا کرد و معرفی کنیم تا خارجی ها به عنوان گردشگر برای دیدنشان بیایند. از این طریق درآمد های غیر نفتی مان بیشتر هم میشه!


البته این مطلب تکراری است! ایده ای که می خوام بگم و تکراری نیست اینه که شما به من رای بدهید تا من رئیس جمهور بشم، اونوقت ریشه همه این ظلم ها را می سوزانم. باور کنید راست می گم! تازه به این هم اکتفا نمی کنم، خودروسازها را مجبور می کنم که خودروهای تولیدشده شان را پس بگیرند و به جاش یه خودروی ترتمیز و مدرن تحویل بدهند. به نظر شما نمیشه؟! خب فهمیدنش فقط یه راه داره. اینکه به من رای بدید! مگه تا حالا چه جوری رای می دادید؟!




نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا دوشنبه 10 فروردین 1388 ساعت 02:02 http://nasimha.blogfa.com

کل این مطلبت یه طرف
این جمله آخرش هم یه طرف.
مگه تا حالا چجوری رای می دادین؟
عالی بود آقا احسان عزیز

یه رفیقی داشتیم می گفت: شما درس خوندنت یه طرف، زدنگیت هم همون طرف!

علی دوشنبه 10 فروردین 1388 ساعت 17:59 http://messymind.blogfa.com

داداشم با کلیت موضوع موافقم.اما به نظر من به چند دلیل این کارا شدنی نیست.مهمترینش اینکه تو ایران تولید خودرو و وارداتش در انحصار عده ای هستش که عضوی از زنجیره قدرت(!) هستن.و هرکدوم بخوان کاری کنن به نفع مردم،علاوه بر خودشون به ضرر دیگری هم هست و با مخالفت اونا هم مواجه خواهد شد.در کل برای درس شدن خیلی کارا یه انقلاب دیگه لازمه!

نگرفتی چی می گم! کامنت علیرضا را بخوون!!!

عمران سه‌شنبه 11 فروردین 1388 ساعت 09:12 http://abporteghal.blogfa.com/

دون کورلئونه های زیادی تو ایران هستن!
بخوای باهاشون مقابله کنی، اولین کاری که میکنن تهدید خونواده ی آدم هست.
ما هم که قوایی نداریم که باهاشون مقابله کنیم ...

علی پنج‌شنبه 13 فروردین 1388 ساعت 02:24 http://messymind.blogfa.com

آره خب! اما من سعی کردم به یه واقعیت تلخ اشاره ای کرده باشم!

بله البته به نکته خوبی اشاره کردید. متاسفانه خیلی چیزها تو مملکت ما انحصاری هست. اونهایی که سن و سالی ازشون گذشته میگن که اون قدیم ها، خیلی از چیزها در انحصار پهلوی ها بوده، راستی! سرنوشت پهلوی چی بود؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد