نظرات شخصی

اینا نظرات منه! شما هم می تونید نظرتون را بنویسید.

نظرات شخصی

اینا نظرات منه! شما هم می تونید نظرتون را بنویسید.

در جواب یک گفتگو...

چندی پیش، با یکی از دوستان، در باب مسئله ای گفت و گو می کردیم و من مناسب دیدم که باقی صحبت هایم را از طریق این وبلاگ مطرح کنم.

داستان از این قراره که یکی از دوستانم داره برای خارجی ها سایت میسازه و از من خواست که درباره کارش نظر بدم. چون سایت یک سایت گالری بود و در آن تعدادی عکس مستهجن هم وجود داشت (کمتر از 1% کل عکس ها) به دوستم پیشنهاد دادم که چون مدیریت سایت هم دست خودش هست، این عکس ها را حذف کنه. فکر می کردم آدم حسابی آمریکایی هم کراهت داره همچین چیزی را ببینه. کما اینکه مردم آمریکا نسبت به اروپایی ها مذهبی تر هستند. ایشان در پاسخ فرمودند که :
مبنای مستهجن بودن در این سایت شرع اسلام نیست،بلکه عرف جامعه جهانی هست.

ادامه گفتگو و جواب من را در ادامه مطلب بخوانید...

حضرت نوح(ع) 950 سال پیغمبری کرد، 8 نفر دنبالش راه افتادند، شاید بقیه دنبال عرف جامعه جهانی بودن. در روز عید غدیر، همه کسانی که اونجا بودند با حضرت علی (ع) بیعت کردند ولی در زمان رحلت رسول الله (ص) به غیر از 6 نفر، بقیه از جامعه جهانی تبعیت کردند و گمراه شدند.

ممکنه خیلی ها باشند که از دیدن هر تصویری و انجام هر کاری ابایی نداشته باشند ولی ما نمی توانیم بی تفاوت باشیم. اگر ما برای چنین افرادی کار می کنیم نباید جنبه های ارزشی را حذف کنیم به این دلیل که این ارزش در فرهنگ اونا نیست. در فرهنگ ما که هست. تا اونجا که من می دونم، در تصاویر ایران باستان چنین چیزهایی موجود نیست. در خیلی از فرهنگ ها موجود نیست. در فرهنگ جهانی هم شاید چند سالی باشه که داره تبلیغ میشه. این چیزی که الان در جامعه جهانی عرف هست شاید 20 سال پیش نبوده و ما دلیلی بر درست بودن اون نداریم. اگر من بافرهنگ باشم باید از من فرهنگ تراوش کند نه بی فرهنگی. از یک گل سرخ بوی گل سرخ خارج می شود، از کلاغ صدای کلاغ خارج می شود. از من چه چیزی صادر می شود؟ من منبع چه چیزی هستم؟ آیا من منبع ارزش ها و خیرات هستم.


از یک چشمهء آب زلال، آب زلال خارج می شود حتی اگر یک خوک پوزه اش را داخل آن کند.


البته باید به کل اعمال نگاه کرد و سوزن مان یکجا گیر نکنه. من هم ادعا نمی کنم که کارم درسته. الان فقط دارم یه بحث منطقی می کنم.


فرهنگ رایج در زمان حال، فرهنگ شیطانی است به نشانی سوره والعصر که می فرماید همه در خسران هستند به جز کسانی که چهار عنصر 1)ایمان 2) عمل صالح 3) توصیه به حق 4) توصیه به صبر را دارا باشند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ
وَالْعَصْرِ ﴿1﴾ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِی خُسْرٍ ﴿2﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ ﴿3﴾
به نام خداوند بخشنده مهربان
به عصر سوگند، ﴿1﴾ که انسانها همه در زیانند؛ ﴿2﴾ مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‏اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به حق و صبر توصیه نموده‏اند! ﴿3﴾

محتوی فرهنگ شیطانی چیه: دروغ، نیرنگ، فریب
یَعِدُهُمْ وَیُمَنِّیهِمْ وَمَا یَعِدُهُمُ الشَّیْطَانُ إِلَّا غُرُورًا(نسا/120)
شیطان به آنها وعده‏ها(ی دروغین) می‏دهد؛ و به آرزوها، سرگرم می‏سازد؛ در حالی که جز فریب و نیرنگ، به آنها وعده نمی‏دهد.


نتیجه فرهنگ شیطانی چیه : جهنم.
قَالَ اذْهَبْ فَمَنْ تَبِعَکَ مِنْهُمْ فَإِنَّ جَهَنَّمَ جَزَاؤُکُمْ جَزَاءً مَوْفُورًا(اسرا/63)
فرمود: «برو! هر کس از آنان از تو تبعیت کند، جهنم کیفر شماست، کیفری است فراوان!

آیا برای ما مهم نیست که در زندگیمان از چه کسی تبعیت می کنیم؟ آیا برای ما مهم نیست که مطابق میل چه کسی زندگی می کنیم؟ آیا خدایی زندگی می کنیم یا شیطانی؟ آیا برخی از کارهایمان خدایی است و برخی دیگر شیطانی؟ خداوند خدایی زندگی کردن را در فطرت ما قرار داده. برای همین خیلی از انسان ها بطور مادرزادی یک سری از اخلاقیات خوب را دارند و به خوبی ها تمایل دارند و از بدی ها گریزانند. ولی شیطان هم بیکار ننشسته و در طول چند هزار سالی که مشغول گمراه کردن انسان ها بوده، الان دیگه حرفه ای شده و کارش را خوب بلده. اوایل کارش را خوب بلد نبوده! مثلا میرفته پیش پیامبران و اونا را نصیحت میکرده و روش کارش را برای اونا توضیح میداده، بعدش هم پشیمون میشده! ولی الان هفت خط شده و کل دنیا را گرفته توی دستش. خداوند در قرآن بارها شیطان را دشمن آشکار انسان معرفی کرده است و بارها این مطلب را توی بوق کرده است ولی ماها بی تفاوتیم! که آیات مربوطه را در انتهای متن قرار داده ام.


روش :

برای تقوا داشتن، بایدها و نباید هایی هست. مطلبی که درباره آن صحبت کردم، شاید یکی از موارد کوچک از نباید ها باشد. اگر ما بخواهیم دنبال دوری از نباید ها باشیم، اگر خیلی زحمت بکشیم، حداکثر نمره صفر می گیریم. متاسفانه در جامعه اساس را نهی از منکر گذاشته اند و کارشان شده شناخت منکر، بررسی منکر، یافتن تاثیرات منکر، روش های مقابله با منکر! همه اش شد منکر! جایی و فرصتی برای حق نماند. روش بهتر اینه که دنبال باید ها باشیم، در این صورت دیگه مجالی برای نباید ها نمی مونه دنبال حق باشیم تا باطل نابود بشه:

(اسرا/81) وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا /و بگو: «حق آمد، و باطل نابود شد؛ یقیناً باطل نابود شدنی است!»


اگر من پادشاه وجود خودم هستم، سعی می کنم خدایی زندگی کنم. شاید تا آخر عمرم نتوانم خدایی زندگی کنم. شان این مساله خیلی بالاست. من ادعا نمی کنم که دارم خدایی زندگی می کنم. فقط می گویم که دوست دارم خدایی زندگی کنم. حتی گفتن این دوست داشتن هم خیلی سخته. بله! اگر من پادشاه وجود خودم هستم، به شیطان اجازه نمی دهم هر کاری دلش می خواد بکنه. من باید پاک باشم و در صبح ظهور، به امام (ع) ملحق شوم. اگر ایمانیات من صحیح نباشد، اگر تقوای من محکم نباشد، چگونه می توانم با امام (ع) همنشین باشم. از قدیم گفته اند کبوتر با کبوتر باز با باز. آیا جنس ایمان و تقوا و عمل من از سنخ ایمان و تقوا و عمل امام (ع) است؟ درست است که هیچ وقت قابل مقایسه با امام (ع) هم نمی شویم ولی اینجا بحث تشیع است. چقدر خودم را دنباله روی امام (ع) قرار دادم؟ چقدر سعی کردم که امیال خدایی را در وجودم قرار دهم.


در آخر این نکته را ذکر کنم که در آخرالزمان سختی ها و به قول قرآن فتنه ها و عذاب های مختلفی بر انسان وارد می شود. چرا؟ برای اینکه بیایند توی صراط. خب اگر از الان که عافیت و امنیت داریم بریم توی صراط دیگه اون موقع اذیت نمی شویم و حتی می تونیم به دیگران هم کمک کنیم. چرا درس ها را جلو جلو کار نکینم؟ شاید بگویید که ممکنه عمر ما به آخرالزمان قد نده! در جواب میگم ممکنه ولی شاید ما را دوباره زنده کنند و به دنیا برگردانند! و این همان رجعت است. ان شاء الله در آینده درباره آخرالزمان، رجعت، ظهور و بعد از ظهور مطالبی را مطرح خواهم کرد.


وصلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین


شیطان دشمن آشکار انسان

(بقره/168) یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ
ای مردم! از آنچه در زمین است، حلال و پاکیزه بخورید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید! چه اینکه او، دشمن آشکار شماست!

(بقره/208) یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِی السِّلْمِ کَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ
ای کسانی که ایمان آورده‏اید همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید؛ که او دشمن آشکار شماست

(انعام/142) وَمِنَ الْأَنْعَامِ حَمُولَةً وَفَرْشًا کُلُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ (او کسی است که) از چهارپایان، برای شما حیوانات باربر، و حیوانات کوچک (برای منافع دیگر) آفرید؛ از آنچه به شما روزی داده است، بخورید! و از گامهای شیطان پیروی ننمایید، که او دشمن آشکار شماست!

(اعراف/22) فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا یَخْصِفَانِ عَلَیْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَکُمَا عَنْ تِلْکُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُلْ لَکُمَا إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمَا عَدُوٌّ مُبِینٌ
و به این ترتیب، آنها را با فریب (از مقامشان) فرودآورد. و هنگامی که از آن درخت چشیدند، اندامشان [= عورتشان] بر آنها آشکار شد؛ و شروع کردند به قرار دادن برگهای (درختان) بهشتی بر خود، تا آن را بپوشانند. و پروردگارشان آنها را نداد داد که: «آیا شما را از آن درخت نهی نکردم؟! و نگفتم که شیطان برای شما دشمن آشکاری است؟!»

(یوسف/5) قَالَ یَا بُنَیَّ لَا تَقْصُصْ رُؤْیَاکَ عَلَىٰ إِخْوَتِکَ فَیَکِیدُوا لَکَ کَیْدًا إِنَّ الشَّیْطَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوٌّ مُبِینٌ
گفت: «فرزندم! خواب خود را برای برادرانت بازگو مکن، که برای تو نقشه (خطرناکی) می‏کشند؛ چرا که شیطان، دشمن آشکار انسان است!

(اسرا/53) وَقُلْ لِعِبَادِی یَقُولُوا الَّتِی هِیَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنْزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطَانَ کَانَ لِلْإِنْسَانِ عَدُوًّا مُبِینًا
به بندگانم بگو: «سخنی بگویند که بهترین باشد! چرا که (شیطان بوسیله سخنان ناموزون)، میان آنها فتنه و فساد می‏کند؛ همیشه شیطان دشمن آشکاری برای انسان بوده است!

(قصص/15) وَدَخَلَ الْمَدِینَةَ عَلَىٰ حِینِ غَفْلَةٍ مِنْ أَهْلِهَا فَوَجَدَ فِیهَا رَجُلَیْنِ یَقْتَتِلَانِ هَٰذَا مِنْ شِیعَتِهِ وَهَٰذَا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغَاثَهُ الَّذِی مِنْ شِیعَتِهِ عَلَى الَّذِی مِنْ عَدُوِّهِ فَوَکَزَهُ مُوسَىٰ فَقَضَىٰ عَلَیْهِ قَالَ هَٰذَا مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ إِنَّهُ عَدُوٌّ مُضِلٌّ مُبِینٌ
او به هنگامی که اهل شهر در غفلت بودند وارد شهر شد؛ ناگهان دو مرد را دید که به جنگ و نزاع مشغولند؛ یکی از پیروان او بود (و از بنی اسرائیل)، و دیگری از دشمنانش، آن که از پیروان او بود در برابر دشمنش از وی تقاضای کمک نمود؛ موسی مشت محکمی بر سینه او زد و کار او را ساخت (و بر زمین افتاد و مرد)؛ موسی گفت: «این (نزاع شما) از عمل شیطان بود، که او دشمن و گمراه‏کننده آشکاری است»

(فاطر/6) إِنَّ الشَّیْطَانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا إِنَّمَا یَدْعُو حِزْبَهُ لِیَکُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِیرِ
البتّه شیطان دشمن شماست، پس او را دشمن بدانید؛ او فقط حزبش را به این دعوت می‏کند که اهل آتش سوزان (جهنّم) باشند!

(یس/60) أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ
آیا با شما عهد نکردم ای فرزندان آدم که شیطان را نپرستید، که او برای شما دشمن آشکاری است؟!

(زخرف/62) وَلَا یَصُدَّنَّکُمُ الشَّیْطَانُ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ
و شیطان شما را (از راه خدا) باز ندارد، که او دشمن آشکار شماست!

نظرات 5 + ارسال نظر
انعکاس آب سه‌شنبه 8 بهمن 1387 ساعت 03:02 http://www.enekaseab.blogsky.com

سلام دوست گلم.
خدا مارو از شر شیطان محفوظ بدار.
با یه پست جدید در خدمتتون هستم. تشریف بیارین خوشحال میشم.

از ما حرکت. از خدا برکت.
ما هم باید حرکتی از خودمون نشون بدیم.

درودیان سه‌شنبه 8 بهمن 1387 ساعت 23:20 http://media-valley.net

سلام
بانظرت موافقم اولا اینکه ایشان گفتن عرف دنیا ! این عرف را از کجا متوجه میشوند
از رسانه ها و فیلمها ؟ یا جای دیگر ؟ وقتی مائو در چین به قدرت رسید با یک جامعه
معتاد روبرو شد آیا مائو باید این عرف جامعه را قبول میکرد همه میدانیم که مائو
با این رفتار خیلی جدی برخورد کرد فکر میکنم با من موافقید که اگر جامعه چین به
همان روش ادامه حیات میداد چین به اینجا نمی رسید چون بدیهی است که یک جامعه معتاد قدرت حرکت ندارد
شاید ایشان بگوید منظورش مد بودن و پر طرفدار بودن آن است و اینکه خیلیها
همین کار را انجام میدهند من فکر میکنم اینجا دیگر شخص باید به وجدان خودش رجوع کند ممکن است یکی بگوید من میخواهم مواد مخدر تبلیغ کنم و ایرادی هم ندارد دیگران هم اینکار را انجام میدهند فراموش نکنیم یکی از وظایف عقل توجیه و مستدل کردن احساسات ما ست سخن کوتاه میکنم با نقل قولی از یک فیلسوف:
اگر خدا را از زندگی کنار بگذاریم هر کاری درست است

fz چهارشنبه 9 بهمن 1387 ساعت 01:23

دوست عزیزم حرف شما کاملا منطقی است. اما وقتی نخواهد به فطرت خدا جوی خود توجه کند چه؟؟ همه می دانند بد بد است پس چرا خود را به ندانستن می زنیم چون می خواهم دنبال رو هوای نفس خود باشیم و شیطان نباید ها زشتی ها را برایمان زیبا جلوه می دهد پس یک مقدار غفلت کافی است تا افسار خودمان را به دست شیطان بسپاریم.

اولا یک طرفه به قاضی نرید | ثانیا اعوذ بالله من نفسی را یادتون نره

من قضاوت نکردم. فقط نظر خودم را گفتم.

نمی دونم منظورتان از یک طرفه به قاضی رفتن چیه؟ طرف دیگرش چیه؟ امکانش هست بگویید؟

***
نکته مهم : شما با نوشتن یکی دو جمله که منظورتان را مشخص نمی کند، نمی توانید جواب مقاله ای را بدهید که نوسینده اش برای نوشتن آن وقت صرف کرده و رفته از قرآن و جاهای دیگه مطلب جمع کرده و سعی کرده است که منطقی صحبت کند. به علاوه اینکه تعداد زیادی حدیث در این مورد جمع آوری کرده ام که در فرصت مناسب عرضه خواهم کرد ان شاء الله. (البته قبلا برای شما دوست عزیز ایمیل کرده ام. شاید شما در مورد اون مطالب یه طرفه قضاوت کردید!)
***

خیلی خوشحال می شوم که بازدید کنندگان گرامی با استدلال و بحث منطقی، حرف هایم را به چالش بکشند.

به نظر من بزرگترین کید شیطان این بود که در ذهن ها جا انداخت اصلاً وجود ندارد!
خیلی برایم جالب است. مگر شیطان عدو مبین نیست؟ پس چرا اینقدر در بین علمای ما مهجور(!) مانده است؟ یا لااقل اینگونه بگوییم که آثاری که در این مورد هست خوب منتشر و پخش نشده است. به نظرم جا دارد کتاب های قطوری در مورد روش شناسی کار شیطان و راه های نفوذش و نحوه تشخیص حضورش و.... تدوین شود.
یکی از علمای فعلی که احتمالا نمی شناسید (اصلاً معروف نیست ولی به شدت قوی است) یک ماه رمضان را به این بحث اختصاص داده بود. به قدری این بحث ها برای من کاربردی بود که کف کردم!!!!!

البته اینکه شیطان دشمن مبین هست یه توضیح داره و اینکه: شیطان، قبلا مبین بوده، الان مبین نیست و قبل از ظهور امام زمان (عج) دوباره مبین خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد